divendres, 11 de desembre de 2009

Seminari 10.12.09

Ahir la Reina ens va donar una autoavaluació perquè la omplíssim a casa i la portem el dia de les entrevistes personals. Ens va informar que serà una activitat que la farem molt sovint al llarg de la carrera, ja que també haurem d'avaluar totes les assignatures que anem fent. Per això és necessari ser crític i sincer amb un mateix i amb els altres, cal ser just i conseqüent!
A continuació tots vam portar una notícia i la vam comentar explicant el perquè de la nostra tria i la nostra opinió sobre aquesta. Comencem:
Va començar el Francisco parlant sobre una demanda que han fet els pares d'homosexuals: educar i formar als professors. Penso que és interessant aquesta proposta, ja que en principi molts ho tenim acceptat, per dir-ho d'alguna manera, però quan ens toca de més aprop reaccionem d'una manera poc adequada.
La Sílvia ens va parlar de les reclamacions econòmiques que han fet les universitats públiques al govern. Segons la notícia, el Govern deu molts diners de subvencions a les entitats universitàries públiques i això suposa un gran problema per aquestes. Respecte a la quantitat de diners que rep qualsevol entitat pública, cal que en fem una petita reflexió: no som conscients del que costa anar al metge, fer-se un anàlisis de sang, operar, estudiar... Tot això és perquè vivim en un país que es caracteritza per tenir una Seguretat Social, però no oblidem que tot el que és públic ho estem pagant nosaltres. L'únic que puc dir respecte a la notícia és que cadascú ha de portar a terme les seves tasques i les seves obligacions, sinó res funciona com ho ha de fer.
La Mireia va portar una notícia sobre un tema molt parlat i discutit: els portàtils a les aules. Suposo que tot te avantatges i inconvenients, així que cal incorporar-los però sense substituir els llibres, ja que una bona combinació entre els dos medis poden aportar moltes coses positives als alumnes. No oblidem que tant els llibres com els ordinadors només són un medi per aprendre!
La Natàlia ens parlava de les noves aules pels nouvinguts, on els preparen per poder assistir a les classes sense tenir dificultats per seguir-la. Penso que és una molt bona idea!
L'Esther va quedar sorpresa quan va llegir que nois i noies d'uns quinze anys no comprenen el que llegeixen. La notícia parlava sobre l'índex d'abandonament d'estudis d'Espanya. Des de sempre sabem que no som els capdavanters ni molt menys però cal trobar una solució que ens beneficiï a tots!
L'Anna ens explicava la importància que té l'educació emocional a l'etapa de zero a tres anys. La veritat és que molts pensen que pel simple fet de ser nen petit no tens sensacions, ni autoestima, ni sentiments ni res de tot això, però és tot el contrari: també en tenen però a la seva manera. Els nens també són persones, petites però ho són, és per això que necessiten una bona educació emocional, ja que serà la base per un bon futur d'aprenentatge. Penseu-hi: té sentit que un nen estigui trist?
La Raquel ha portat una notícia que tractava sobre un nou pla educatiu: es podrà fer un Cicle formatiu de grau mig, accedir a un nou Batxillerat d'un any i entra a la Universitat. Ella, indignada amb aquesta nova proposta, ha dit que com pretenem estar al nivell educatiu de la Unió Europea si baixem el nivell d'aquesta manera. La veritat és que jo tampoc estic d'acord, la solució no és facilitar els conceptes sinó el procés d'aprenentatge, cal una bona base per tenir un bon futur.
La Mireia ens ha parlat d'una nova proposta: preparar els directors dels centres educatius per poder sancionar els professors i, així, formar un claustre de professors actualitzat i conscienciat del que està fent a cada moment. Suposo que s'haurà d'anar amb molt de compte perquè no es converteixi en una imposició constant del director sobre els professors.
Per acabar, l'Anna i jo vam portar dues notícies molt similars: el nou calendari escolar. Entre les dues notícies hem arribat a l'acord que les vacances d'estiu són molt llargues i que cal canviar-les, ja que el fet d'estar tant de temps sense obrir un llibre es perjudicial pels nens perquè al setembre cal repassar el que es va fer el juny. Penso que serà difícil trobar una solució adequada per a tots.