divendres, 30 d’octubre de 2009

Ana del Barrio Saiz

El passat dimecres 21 varem assistir a una xerrada que va fer l'Ana del Barrio Saiz, una psicòloga que ens va parlar sobre un projecte anomenat MUTANT. Aquest tracta sobre la reflexió crítica del paper dels mestres d'Educació Infantil tant a l'aula com amb les famílies i també amb els companys de feina. A continuació us adjunto el Power Point en català que va utilitzar l'Ana per fer la conferència.

dimecres, 28 d’octubre de 2009

Descripció d'algú de la classe

El dimecres 28, a Comunicació Oral, Escrita i Digital, Varem dedicar la classe de petit grup a presentar les nostres descripcions sobre algú de la classe. La veritat és que van haver-hi diferents tipus de presentacions i també diferents nivells, però els més utilitzats varen ser les presentacions amb Power Point. A continuació us mostro la meva, espero que us agradi!

Qui és...?
View more presentations from Elena Juncà.

dimarts, 27 d’octubre de 2009

Seminari 27.10.09

Avui hem començat el seminari amb dos contes. El primer ha estat La rínxols d'or, explicat per la Bea, que ha estat força bé però li ha faltat expressar i transmetre més. El segon ha estat Els tres porquets, explicat per l'Esther, que ha estat bé però ha anat una mica ràpida, encara que ha interpretat el conte força bé.
Després hem comentat els treballs que varem fer sobre el llibre
Educació i vida quotidiana. Històries breus de llarga durada, d'Eulàlia Bosch. En general han anat bé però caldria millorar, en grans trets, els temes formals i l'ortografia.
Per acabar, hem assistit a una reunió a l'auditori que tractava dels diferents serveis dels quals disposem els estudiants de la Blanquerna, que són el SIOE, el SOP i el GPP. Ha estat força interessant la xerrada però penso que podria haver estat més adient al principi de curs, ja que a les alçades que estem del curs qui més qui menys ja els coneix i els ha utilitzat.

diumenge, 25 d’octubre de 2009

Tractament del so (21.10.09)

Audacity és un programa lliure que ens permet retocar qualsevol tipus de so i hem volgut fer una pràctica amb ell. En aquest cas volíem crear un silenci i en ell introduir-hi una gravació. Comencem!
Primer obrim el programa i importem qualsevol cançó o so. A continuació crearem el silenci i per fer-ho seleccionarem amb el botó esquerre del ratolí el tros on volguem el silenci. Un cop seleccionat mirem la Barra d'eines i veurem una eina que es diu "Genera" i dins d'aquesta cliquem a "Silenci". Ja hem creat el silenci que volíem. Ara li afegirem uns afectes a l'inici i al final del silenci que faran que aquests no siguin ni bruscs ni secs. Per tant, clicarem l'eina "Efecte", que també la trobarem a la Barra d'eines, i al final de la finestra que se'ns haurà obert clicarem l'eina "Cross Fade In" i després la "Cross Fade Out". Un cop hem creat el silenci hem d'afegir la nostra gravació. Clicarem, amb el botó esquerre del ratolí, exactament on volguem gravar. Lògicament serà dins del silenci que haurem creat. Un cop seleccionat, clicarem l'opció "Enregistra" (el punt de color vermell), parlarem i quan volguem deixar de gravar clicarem "l'Aturat" (el quadrat de color verd). Per acabar, clicarem "Fitxer" i després a "Exporta com a MP3". Mitjançant el Goer podrem embadir la cançó retocada al nostre bloc.

dimecres, 21 d’octubre de 2009

Seminari 20.10.09

A l'inici, com cada seminari, la María ens va explicar el conte de la rateta que escombrava l'escaleta.
Que, per cert, ens va sorprendre molt el final perquè ningú l'havia sentit abans.
Després, varem dedicar la resta de seminari a un llibre de l'Eulàlia Bosch titulat Educació i vida quotidiana. Històries breus de llarga durada.
Ens l'havíem de llegir per fer un treball, i un dels punts d'aquest era triar dos o tres capítols i justificar-ho. Doncs el que varem fer va ser parlar i comentar les nostres tries i la majoria eren les mateixes. Els assaigs que varem destacar van ser: Protecció i autonomia, icutadans i experts, Quan seré gran vull ser pagès, El petó, Vius o morts?, I si..., La classe i la cuina, Lliçó de silenci, Metge o doctor? i Vermell o blau?.
La veritat és que va ser interessant veure com els nostres capítols i les nostres opinions coincidien i es complementaven.

dilluns, 19 d’octubre de 2009

Tractament d'imatges (19-10-09)

Per començar he agafat una fotografia d'unes vacances, que pesa 2,32 MB; la seva grandària és de 8.871.936 píxels; té una resolució de 72 ppp.

Després he obert la fotografia amb el programa Gimp i utilitzant l'eina "Escapça" n'he retallat un fragment i l'he desat. Aquesta nova imatge pesa 71,1 KB; la seva grandària és de 306.402 píxels; té una resolució de 72 ppp.

A continuació, he tornat a obrir-la amb el mateix programa, a la barra d'eines hi ha una finestra anomenada Imatge l'he clicat i dins d'aquesta hi ha una eina que s'anomena "Escala la imatge... " . Amb aquesta eina pots reduir el nombre de píxels de la fotografia i així ho he fet, l'he reduït a 450 píxels d'amplada i, automàticament, ha reduït els de l'alçada a 300 píxels. L'he desat i pesa 51,7 KB; la seva grandària és de 135.000 píxels; té una resolució de 72 ppp.

Per acabar, he eliminat un element de la fotografia original, per fer-ho he utilitzat l'eina "Selecció rectangular", que m'ha permès seleccionar una pedra de la façana de la casa, un cop seleccionada he fet copiar (Ctrl. C) i enganxar (Ctrl. V) i així successivament fins a tenir els porticons d'una finestra tapats amb varies pedres de la façana. Perquè no es notés la diferència de colors entre les diferents seleccions, he utilitzat l'eina "Clona", així he copiat de forma selectiva un patró i l'he anat copiant amb una mena de pinzell.
Aquesta imatge final pesa 2.03 MB; la seva grandària és de 8.871.936 píxels; té una resolució de 72 ppp.

dimecres, 14 d’octubre de 2009

Això de l'educació "digital" no queda clar...

El Pla de digitalització de l’ensenyament que la Generalitat va anunciar a l’abril d’aquest any es caracteritza, bàsicament, en que uns 10.000 alumnes podran substituir els llibres de text per continguts digitals a l'aula, però molts punts d'aquest no queden clars. Per això Karma Peiró ens mostra al seu bloc un article sobre aquest pla on inclou una entrevista a Francesc Colomé, secretari de Polítiques d’Educació.

dijous, 8 d’octubre de 2009

Les TIC a l'educació infantil (CEIP Taber)

Edu3.cat




Vídeo sobre les TIC a l'Educació Infantil. Encara que sembli difícil o estrany molts nens de 4 -5 anys ja utilitzen els ordinadors i, per tant ja naveguen per Internet.
Aquest és un vídeo en el que es veu molt clar que mitjançant les TIC es pot aprendre molt, i en el cas dels nens petits aprendre mentre s'ho passen bé.
Penso que seria interessant que els nens d'Educació Infantil d'arreu del món tinguin l'oportunitat de relacionar-se amb les TIC.

dimecres, 7 d’octubre de 2009

Seminari 06.10.09

Ahir al seminari varem fer dues activitats:

- A l'inici del seminari la Natàlia i la Raquel van explicar dos contes que eren totalment diferents, ja que el primer era Les set cabretes i el llop (popular i llarg) i el segon es titula El tauró (inventat per la Raquel i curt). Malgrat les diferències entre els dos contes i la manera d'explicar-los varem arribar a la conclusió que per explicar-ne un no has d'estar nerviós, l'has de saber, no ho pots fer per obligació, has de vocalitzar i no parlar massa ràpid, gesticular, fer sorolls onomatopeics i fer participar a aquells que t'estan escoltant.

- Després varem obrir un petit debat a partir de la lectura d'una notícia que va portar la Reina. Aquesta es titula El fracaso escolar viene de casa, extret de La Vanguardia i tracta dels motius del fracàs escolar basats en un estudi. El principal motiu és el tipus d'estudi que tenen els pares, sobretot la mare. És a dir, que
si els pares no tenen estudis el fill fracassarà.
Entre tots varem arribar a la conclusió de que el fracàs escolar no només és degut a la influència dels pares sinó que també ho és de l'escola.

Personalment crec que a més de l'escola i de casa, influeix el caràcter del nen i el seu entorn. També depenent de l'edat influiran més uns factors que uns altres. Malgrat això és evident que el pes principal recau sobre els pares, des del meu punt de vista.